Tietosuojaseloste
EU:n GDPR mukainen rekisteriseloste, voimassa 25.5.2018 lähtien.
Rekisterinpitäjä
Jasmine Jewels
Voudinkatu 9
21200 Raisio
Rekisteriasioiden yhteyshenkilö
Tapio Virtanen
PL 66
21201 Raisio
Puh. 045 2566 111
Rekisterin nimi: Jasmine Jewels verkkokaupan asiakasrekisteri
Mihin tarkoitukseen henkilötietoja kerätään ja käsitellään?
Henkilötietoja käsitellään sovittujen palveluiden tuottamiseksi ja tarkoituksena on Jasmine Jewels Oy:n ja asiakkaan välisen asiakassuhteen hoito ja ylläpito, tilausten käsittely ja arkistointi, asiakasyhteydenpito ja markkinointi. Markkinointikieltoa sovelletaan automaattisesti mikäli tilaajana on yksityishenkilö ja häneltä ei ole saatu erillistä lupaa markkinointia varten.
Käsittelemme asiakkaidemme tietoja kaikkia edellisessä kohdassa mainittuja käyttötarkoituksia varten sopimussuhteeseen perustuen.
Säilytämme ja käsittelemme asiakastietoja esimerkiksi kirjanpitoamme varten kirjanpitolain mukaisesti.
Mikäli meillä ei ole sopimussuhdetta sinuun, käsittelemme tietojasi oikeutettuun etuun perustuen. Tällaisia käsittelytoimia ovat esimerkiksi asiakaspalvelu ja yhteydenottopyyntöihin vastaaminen, verkkosivustojemme kävijäseuranta ja kehittäminen sekä palveluidemme tietoturvan varmistaminen ja mahdollisten väärinkäytöstilanteiden selvittäminen. Yritysten edustajien henkilötietojen käsittely markkinointitarkoituksissa perustuu myös oikeutettuun etuun.
Tilatessasi yksityishenkilönä uutiskirjeen sivuiltamme, käsittelemme tietojasi suostumukseesi perustuen. Pyydämme suostumuksesi suoramarkkinointiin tietojen keräämisen yhteydessä, oletuksena asetus on aina pois päältä.
Mihin tietoja käytetään:
- tilausten ja palautusten käsittely
- lähetyksen vastaanottajalle lähetyksen saapumisesta ilmoittamiseksi perilletoimitusta tai noutoa varten
- lähettäjälle lähetyksen luovuttamisesta ilmoittamiseksi
- asiakassuhteen hoito ja asiakasviestintä
- palveluidemme ja tuotteidemme käytön seuranta ja analysointi
- suoramarkkinointi, henkilöasiakkailla on aina oletuksena suoramarkkinointikielto ellei tästä erikseen asiakkaalta saada hyväksyntää
- reklamointiin liittyvissä asioissa
- laskutukseen
- luottotietojen tarkistamiseksi ja perintätoimia varten
- hyvityskuittien käsittely
Jasmine Jewels Oy ei käsittele asiakkaiden rekistereiden tietoja muuhun tarkoitukseen kun asiakaspalveluun ja asiakkaan tilaaman palvelun loppuunviemisen varmistamiseksi ellei tästä erikseen ole kirjallista hyväksyntää rekisterin pitäjältä.
Jasmine Jewels Oy ei käsittele henkilötunnuksia sivuillaan emmekä tallenna asiakkaan pankki- tai luottokorttitietoja. Jos asiakas suorittaa maksun suoraan Jasmine Jewels Oy:n pankkitilille, näkyvät maksajan tiedot pankkilain säännösten mukaan.
Mitä henkilötietoja minusta kerätään ja mistä lähteistä?
Keräämme sinua koskevia henkilötietoja pääasiassa sinulta itseltäsi yhteydenottojen sekä verkkosivustojemme ja -palveluidemme käytön yhteydessä. Keräämme tietoja myös manuaalisesti, esimerkiksi puhelimitse asiakaspalvelun tai myynnin yhteydessä.
Itse toimittamiesi tietojen lisäksi keräämme verkkosivuistoillamme ja -palveluissamme tietoa myös evästein sivustojemme ja palveluidemme käytön analysointia ja kehittämistä sekä markkinoinnin ja mainonnan kohdentamista varten.
Jasmine Jewels Oy käyttää analysointityökaluna Google Analyticsia. Käytön tavoitteena on parantaa verkkosivujemme käyttökokemusta. Lisätietoja siitä, kuinka Google Analytics käsittelee henkilötietojasi, pääset lukemaan tästä.
Kuka käsittelee tietojani ja luovutetaanko niitä kolmansille osapuolille?
Tietojasi käsittelee yrityksemme henkilöstöön kuuluvat henkilöt tehtäviään suorittaessaan. Käytämme toiminnassamme kuitenkin kolmansien osapuolten tietojärjestelmiä tietojen tallennukseen ja käsittelyyn. Huolehdimme tällöin muun muassa sopimuksin siitä, että tietojasi käsitellään luottamuksellisesti ja lainmukaisesti.
Tietoja voidaan luovuttaa viranomaisille lakisääteisissä tapauksissa ja samaan konserniin kuuluville yhtiöille ja tai mikäli olisimme osallisena yritys- tai liiketoimintakaupassa.
Jasmine Jewels Oy ei käsittele asiakkaiden rekistereiden tietoja muuhun tarkoitukseen kuin asiakaspalveluun ja asiakkaan tilaaman palvelun loppuun viemisen varmistamiseksi ellei tästä erikseen ole kirjallista hyväksyntää rekisterin pitäjältä.
Kaikkia kuljetusyhtiöitä ja heidän käyttämiä alihankkijoita sitoo salassapitovelvollisuus siitä, mitä tietoja he ovat asiakkaasta saaneet lähetyksen perille toimittamisen varmistamiseksi.
Vastaanottaja saa kaikki lähetyksen tiedot osoitekortin sekä mahdollisen tilausvahvistuksen kautta lukuun ottamatta lähetyksen hintatietoja.
Miten tietojani säilytetään ja suojataan?
Rekisterinpitäjän tietojärjestelmä ja tiedostot on suojattu yritystoiminnassa normaalisti käytössä olevilla teknisillä suojausmenetelmillä.
Keräämämme ja käsittelemämme henkilötiedot pidetään luottamuksellisina ja pääsy niihin on rajattu vain työssään tietoja tarvitseville henkilöille. Sitoudumme myös olemaan luovuttamatta ja paljastamatta henkilötietoja muille kuin sellaisille työntekijöille tai muille henkilöille (ml. mahdolliset alihankkijat), joiden on tarpeen tuntea kyseinen tieto sovittua tarkoitusta varten ja jotka ovat palvelu- tai muiden sopimustensa perusteella taikka lakisääteisesti velvollisia pitämään tiedon luottamuksellisena. Pääsy henkilötietoihisi on suojattu käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin ja käyttöoikeuksin. Vaitiolovelvollisuus sitoo asiakasrekisteritietoja käsitteleviä.
Tietojasi säilytetään myös palveluntarjoajiemme palvelimilla, jotka on suojattu alan yleisten käytäntöjen mukaisesti. Huolehdimme siitä, että käsittely täyttää sovellettavan lainsäädännön vaatimukset ja suojatoimet, joilla pyritään estämään henkilötietojen vahingossa tapahtuva tai lainvastainen tuhoaminen, hävittäminen, muuttaminen, luvaton luovuttaminen taikka luvaton pääsy tietoihin.
Käytämme myös SSL-suojausta sivuillamme
SSL-suojaus salaa tietokoneesi ja internetsivun palvelimen välisen liikenteen sisällön ja auttaa sivuston aitouden varmistamisessa.
Miten kauan henkilötietoja säilytetään?
Säilytämme henkilötietojasi vain niin kauan, kun on tarpeellista niiden käyttötarkoitukselle tai kuin sopimus tai laki sitä vaatii.
Henkilötiedot voidaan poistaa kirjallisen pyynnön perusteella mahdollisten lakisääteisten velvoitteiden päätyttyä.
Esimerkiksi Posti tallentaa henkilötietosi 3 vuodeksi ja 3 kuukaudeksi, tarkemmista tiedoista siitä miten pitkäksi aikaa kuljetusyhtiöt tallentavat henkilökohtaisia tietoja neuvomme olemaan yhteydessä suoraan käytettävään kuljetusyhtiöön.
Huomaathan, että esimerkiksi kirjanpitolaki velvoittaa säilyttämään kirjanpitoaineistoa vähintään kuuden (6) vuoden ajan tilikauden päättymisestä lukien.
Tietojen antamisen pakollisuus ja antamatta jättämisen seuraukset?
Huomioithan että mikäli ette hyväksy henkilötietojesi käsittelyä niin ette todennäköisesti pysty lähetyksiä luomaan oikeellisesti ja me emme todennäköisesti pysty palvelemaan sinua ja täyttämään toimintamme tarkoitusta. Jos et halua että käsittelemme tietojasi tämän tietosuojaselosteen mukaisesti, pyydämme että et toimita meille mitään tietoja.
Käytetäänkö verkkosivulla evästeitä ja mitä ne ovat?
Käytämme verkkosivustoillamme evästeitä, jotta voisimme tarjota parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen sivustojemme ja palvelujemme käyttäjille.
Evästeet ovat lyhyitä tekstitiedostoja, jotka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeiden avulla saamme tietoa siitä, miten verkkosivustojamme ja -palveluitamme käytetään. Hyödynnämme tietoa palveluidemme ja verkkosivustojemme kehittämisessä, käytön analysoinnissa sekä markkinoinnin ja mainonnan kohdentamisessa ja optimoinnissa.
Voit sallia tai kieltää evästeiden käytön käyttämäsi selaimen asetuksista. Useimmat selaimet sallivat evästeet automaattisesti. Huomaathan, että evästeiden estäminen saattaa rajoittaa verkkosivustomme ja -palvelumme toimivuutta.
Lisätietoja evästeistä voit lukea täältä.
Tarkastusoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. Tarkastuspyyntö tulee tehdä sähköpostitse tai kirjeitse ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle taholle (ks. kohta Rekisteriä hoitava taho).
Tiedon korjaaminen
Rekisteriä hoitava taho korjaa, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon rekisteröidyn pyynnöstä. Rekisteriä hoitava taho voi myös itse oikaista asiakkaan tietoja mikäli tämä on oleellista tilauksen kannalta.
Korjaamisvaatimukset tulee tehdä sähköpostitse tai kirjeitse. (katso rekisteriä hoitava taho) tai yhteydenottolomakkeen avulla täällä.
HUOM! Käyttämällä palveluamme hyväksyt yllämainitut ehdot.